Aktualności - archiwum

Dofinansowanie zakupu podręczników - wyprawka szkolna 2012/2013

Dofinansowanie zakupu podręczników - wyprawka szkolna 2012/2013

W związku z projektem rządowego programu pomocy uczniom w roku szkolnym 2012/2013 istnieje możliwość dofinansowania zakupu podręczników uczniom klas I – IV szkoły podstawowej oraz uczniom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Dofinansowanie przysługuje:

- uczniom z rodzin, których dochód nie przekracza 351 zł netto miesięcznie na jedną osobę (w przypadku uczniów klas I szkoły podstawowej kryterium dochodowe wynosi 504 zł netto)

- uczniom wymagającym pomocy ze względu na przypadki określone w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego - zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, braku umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo – wychowawcze, trudności w integracji osób, które otrzymały status uchodźcy, trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej, klęski żywiołowej lub ekologicznej),

- uczniom niepełnosprawnym, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

ZASADY UDZIELANIA POMOCY

1.     Przyznanie dofinansowania zakupu podręczników następuje na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów ucznia, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby – za zgodą rodziców.

2.    Wniosek o dofinansowanie składa się do dyrektora szkoły, do której będzie uczęszczał uczeń w roku szkolnym 2012/2013 w terminie do 30 czerwca 2012 r. W uzasadnionych przypadkach wnioski mogą zostać przyjęte po tym terminie, jednak nie później niż do 31 sierpnia 2012 r. Do wniosku o udzielenie pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników należy dołączyć:

a)    zaświadczenie o wysokości dochodów w przypadku, gdy dochód na osobę nie przekracza odpowiednio 351 zł lub 504 zł netto (w uzasadnionych sytuacjach można dołączyć oświadczenie o wysokości dochodów, jeżeli rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego),

b)    zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów uzasadnienie - w przypadku gdy dochód na osobę przekracza   kryterium dochodowe 351 zł netto,

c)   zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów kopię orzeczenia wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną - w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego.

3. Dyrektor szkoły, po analizie wniosków oraz zgodnie z informacją o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania pomocy, podejmuje decyzję w sprawie przyznania pomocy.

4.   Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów (prawnym opiekunom) koszty zakupu podręczników. Podstawą do wypłaty dofinansowania jest przedłożenie w sekretariacie szkoły dowodu zakupu podręczników – faktury VAT wystawionej imiennie na rodzica lub rachunku, paragonu lub oświadczenia o zakupie podręczników.

 
Formularze wniosków są dostępne w szkołach, do których uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 czerwca 2012 11:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Kobylarz
Ilość wyświetleń: 898
25 czerwca 2012 11:57 (Agnieszka Kobylarz) - Dodanie załącznika [wyprawka_2012_pismo_ko.doc] do dokumentu.
25 czerwca 2012 11:54 (Agnieszka Kobylarz) - Dodanie dokumentu.